KÖPRÜLÜ KANYON MİLLİ PARKI VE SELGE ANTİK KENTİ GEZİSİ

Brodway ( Nida )
Brodway ( Orhan )

NOT
Bu gezide Antalya Saklıkent'te bulunan Bakırtepe ve Saklıdoruk zirvelerine çıkış yapılmıştır. Gezinin kalan zamanında ise Köprülü kanyon ve Selge antik kenti gezilmiştir. Dağ çıkışları ile ilgili bilgiler için etkinlik raporlarına bakılabilir.

KÖPRÜLÜ KANYON MİLLİ PARKI
Antalya'nın Manavgat ilçesi sınırları içinde kalan Köprülü Kanyon Milli Park'ı 36500 hektarlık alanı kaplamaktadır. Köprüçayı ve Selge Antik Kenti'ni de sınırları içine alan bölge, 1973 yılında milli park olarak ilan edilmiştir. Ön Asya'daki en büyük Akdeniz Servi ormanı buradadır. Yaban hayatı açısından da bölge dikkat çekicidir.
Geyik, dağ keçisi, tilki, kurt, tavşan, sansar, porsuk, kunduz ve bir çok kuş türü milli park sınırları içinde yaşamaktadır. Selge'ye giderken yol üzerinde görülebilen "Şeytan Kayalıkları " adı verilen mevkide karstik yer yüzü şekillerinden lapyalar dikkat çekicidir.

YARARLANILABİLECEK KAYNAKLAR
8- Atlas Dergisi Sayı 36
9- Turkuvaz Dergisi Sayı 1

SELGE ANTİK KENTİ
Bugünkü Zerk ( Altınkaya ) Köyü bitiğinde yer alan Selge, M.Ö 5. yy'da kurulmuş, M.S 3. yy'da Roma egemenliğine girmiştir. Selge'de bugün dikkati çeken ilk yapı, tiyatrodur. Tiyatronun hemen altında köy evleri ile iç içe geçmiş durumda bir kaç basamağı görülen Stadium , tiyatronun doğusundaki tepenin eteklerinde Agora , tepenin güney eteklerinde ise nekropol'e ilişkin kalıntılar vardır. Ayrıca biri Zeus diğeri Artemis adına adanmış iki tapınağa ait kalıntılar görülebilecek yapılar arasında sayılabilir.

YARARLANILABİLECEK KAYNAKLAR
1- Pisidia s . 3 Bilge Umar
2- Side s . 70 Net Turizm Yayınları
3- Gezi s . 373 1995 Türkiye Tatil Rehberi
4- Turkuvaz Dergisi Sayı 1
5- Atlas Dergisi Sayı 21

GEZİ GÜNCESİ

30 NİSAN 1996
Sabah 8.20'de kampımızı toplayıp Saklıkent'den ayrıldık. Saat 10.00'da Antalya'ya geldik. Bir pastanede kahvaltı yaptıktan sonra 11.30'da Köprülü Kanyona gitmek üzere Antalya'dan yola çıktık. Alanya yönüne doğru 56 km ilerledikten sonra Köprülü Kanyon ( Beşkonak Köy'ü ) yol ayrımına ulaştık. Soldan ayrılan yola saptıktan 37 km sonra Beşkonak Köyü'ne , buradan 6 km sonra da Köprülü Kanyona ulaştık.
Köprüçay, Köprülü Kanyon'un içinden akarak Akdeniz'e kadar devam ediyor. Kanyon'un girişinde alabalık, rakı, salata sunan çeşitli lokantalar var. ( fiyatlar makul ) Konyonda ufak bir tur attıktan sonra Selge Antik Şehri'ne gitmek üzere yola çıktık. Kanyonun üzerinde adeta onun simgesi haline gelmiş olan Roma döneminden kalma taş köprünün üzerinden geçip 12 km devam edildiğinde bugünkü Zerk Köyü ( Altınkaya ) bitişiğinde yer alan Selge'ye ulaşılıyor. ( Rakım 1250 m )
Köprülü Kanyon üzerindeki taş köprü, taşıt trafiğine kapalı olduğundan Selge'ye ulaşabilmek için geldiğimiz yoldan geri dönüp Beşkonak Köyü'nü geçtikten sonra Nehrin karşısına geçen bir köprüden geçip yolu takiben Selge'ye ulaştık. Selge'yi gezdik ( Bu arada Selge'den , 2504 m yüksekliğindeki Bozburun Dağı'nın etkileyici bir görüntüsü olduğunu belirtelim.) Selge dönüşü , Köprülü Kanyon'a gelip balık lokantalarından birinde iyice sarhoş olana kadar içtik. Geceyi nehrin kenarında uyku tulumlarımızda geçirdik.

1 MAYIS 1996
Sabah Ankara'ya dönmek üzere hareket ettik. Dönüşte Antalya'ya gelmeden (yaklaşık 12 km kala ) sağdan ayrılan Isparta - Kurşunlu Şelalesi yol ayrımından döndük. Ayrımdan itibaren 111 km sonra Isparta'ya , Isparta'dan 422 km sonra da Ankara'ya ulaştık ( saat 20.00 )

Gezi Etkinlikleri Listesi'ne Dönmek için tıklayınız...