1. Gİrİş
65 yıldan fazla bir süredir Amerikan
Havacılık ve Uzay Enstitüsü (American Institute of Aeronautics and
Astronautics, AIAA) ve selefleri dünyadaki başlıca
havacılık kurumu olmuştur. 1963 yılında Amerikan Roket
Topluluğu (ARS) ve Havacılık Bilimleri Enstitülerinin (IAS)
birleşmesiyle kurulan kuruluşun amacı, havacılık ve
uzay teknolojileri, bilimleri ve tasarımlarını geliştirmek
ve bu dallarda yapılan çalışmaları ödüllendirmektir.
Bugün, 31.000 üyesiyle AIAA,
havacılık, uzay ve savunma mühendislik ve bilimleri alanındaki
dünyadaki en büyük bağımsız kurumdur. Kurum havacılık
ve uzay mühendislerinin, bilim adamlarının, yöneticilerinin,
öğrencilerinin ve eğitimcilerinin sesi ve başlıca bilgi
kaynağı ve yayıncısı olmuştur.
Geçmiş 65 yılda AIAA ve selefleri
350 kitap ve 250.000 teknik doküman yayınlamıştır. AIAAin
yayınları 6 gazete, 2 dergi, 40tan fazla sürekli yayın,
sayısı düzenli olarak artan internet üzerinden ulaşılabilen
elektronik ürünler ve bir web sayfasıdır.
Cessna/ONR Student Design/Build/Fly Competition
Tasarla/Yap/Uçur Yarışması AIAAin uygulamalı
aerodinamik, uçak tasarımı, tasarım mühendisliği ve
uçuş testi teknik bölümleri ve AIAA Vakfı tarafından
düzenlenmekte olan ve üniversite öğrencilerine yönelik bir
yarışmadır. Yarışma mühendislik öğrencilerine
gerçek bir uçak tasarım tecrübesini yaşatarak eğitimleri boyunca
kazandıkları analiz ve sentez yeteneklerini sınama
şansı vermektedir.
Bu yarışma,
öğrencilerden oluşan gruplara; insansız, elektrik motoru ile
çalışan, uzaktan radyo kontrollü olarak uçurulan ve uçuş
sırasında önceden belirlenen görev tanımını
gerçekleştirilecek en uygun bir hava aracının
tasarımını, ardından üretimini ve son olarak da
uçuşunu gerçekleştirerek mühendislik eğitimlerini deneme
fırsatını kazandırmayı amaçlamaktadır. Hedef;
performansı yüksek bir araç tasarlarken, uçuş performansı ile
pratik ve karşılanabilir üretim gereksinimleri arasında bir
denge kurdurabilmektir.
2. Proje
Uçak,
insansız hava aracı konseptine dayalı, elektrik motorlu, uzaktan
radyo kontrollü, havadan hafif ve döner kanatlı olmayan bir platform
olacaktır. Yarışmaya katılan takımlar
aşağıda belirtilen uçuş misyonlarını tamamlamak
zorundadır. Takımlar en fazla 5 uçuş yapabilirler. En iyi 2
farklı uçuş misyonunundan elde edilen puanlar toplanarak toplam
uçuş skoru elde edilir. Takımların toplam skoru,
yazılı raporlarından aldıkları skorların, toplam
uçuş skoru ile çarpılması ve ağırlıklı uçak
maliyetinden çıkan ceza puanına bölünmesi ile hesaplanır.
2.1.1 Uçuş
Görevleri
Görev A |
Zorluk Derecesi-2.0 Difficulty Factor 2.0
|
|
||
|
Görev B |
Zorluk Derecesi-1.5 Deployment
1.5
·
Uçak kalkıp, iki iki turu tamamladıktan
sonra yere inecektir. Uçak pistte durduğunda sensor paketini otomatik
olarak boşaltacaktır. Daha sonra uçak tekrar havalanıp 2 ek turu tamamladıktan
sonra yere inecektir. Yer ekibi bu
arada uçağın yakınında bulunmayacaktır.
·
Bu misyon için gereken yük Aviyonik
paketidir. Kutu boyutları 6x6x12
inçtir. Ayrıca Yük ağırlığı 2.268 kgdır. |
||
|
Görev C |
Zorluk Derecesi-1.0
·
Uçak havalandıktan sonra havada 4 tur uçtuktan sonra yere inecektir.
·
Bu misyon için gereken
yük Aviyonik paketidir. Kutu boyutları 6x6x12 inçtir. Ayrıca kutunun toplam ağırlığı
2.268 kgdır. |
||
Genel olarak görev özellikleri;
ü
Uçak 2 x 1 x 4
ft boyutlarında bir kutunun içinde yarışma alanına
getirilmelidir.
ü
Takımların
her uçuş için bir misyonu seçmeleri gerekmektedir.
ü
Uçaklar 120 ft lik bir
pistten kalkmalıdır.
ü
Aynı şekilde
uçak kalktığı piste inmelidir.
ü
Toplam uçuş
süresi en fazla 10 dakikadır.